Opis:
Interna istraga predstavlja jedan od najsavremenijih i efikasnih alata na raspolaganju rukovodiocima za rješavanje pitanja navoda o nepravilnostima u organizaciji/kompaniji. Primarna svrha interne administrativne istrage, koju može provesti Službenik za usklađenost (Compliance Officer), generalni inspektor ili druga nadležna osoba, je efikasno i djelotvorno rješavanje navoda o nepropisnom postupanju osoblja putem prikupljanja dokaza, procjene vjerodostojnosti tih dokaza, njihove analize u kontekstu utvrđenih standarda i izvještavanja o analizi i zaključcima putem formalnog izvještaja.
Značaj ovog procesa je višestruk jer osigurava sistemski pristup tretiranju prijave ili incidenta, osigurava da se svi navodi o nepropisnom ponašanju uzmu u razmatranje, uspostavlja razumijevanje odgovornosti, nadležnosti i prava svih sudionika u procesu, jača povjerenje zaposlenika, klijenata, javnosti i svih zainteresovanih strana te štiti integritet organizacije pred institucijama za provođenje zakona. Ovaj proces također omogućava rukovodiocima donošenje kvalitetnih odluka i zaštitu organizacije i osoblja od daljnjih štetnih posljedica.
Interna istraga je važna funkcija koja se može i treba uspostaviti i primijeniti u bilo kojoj instituciji, organizaciji i kompaniji, bez obzira na prirodu ili područje njihovog poslovanja.
Cilj seminara:
Predstaviti savremen, kvalitetno strukturiran i djelotvoran način provođenja internih istraga nepravilnosti i nepropisnog postupanja u organizaciji/kompaniji ili instituciji. Tokom seminara, kroz predstavljanje procesa djelovanja nadležne osobe nakon prijave nepravilnosti, polaznici će se detaljno upoznati sa normativnim i proceduralnim preduslovima za provođenje istraga, načinima prijavljivanja nepravilnosti, procesom djelovanja nadležne osobe (od prijema zahtjeva za djelovanje do zaključivanja predmeta), planiranjem i odobravanjem istrage, razumijevanjem pojmova, statusa i prava lica u provođenju interne istrage, načinima prikupljanja činjenica, sadržajem i metodologijom izrade izvještaja o provedenoj istrazi, kao i pitanjima povjerljivosti, zaštite prijavitelja nepravilnosti, korektivnih mjera, obavještavanja o rezultatima istrage i drugim aspektima. Seminar također ističe i druge načine djelovanja nadležne osobe, uključujući pružanje pomoći licima koja se obrate za pomoć i čija su prava navodno ugrožena.
Seminar je namijenjen:
Seminar je namijenjen onima koji svakodnevno rukovode i upravljaju radom osoblja, sistemski pristupaju izgradnji procedura i standarda koji će osigurati profesionalno poslovanje i poštivanje propisa, imaju odgovornost da promovišu etičko poslovanje, integritet i prevenciju korupcije, odgovorni su ili sudjeluju u provođenju internih istraga nepravilnosti u organizaciji, provode obuku u ovoj oblasti itd. Prednosti ovog seminara mogu imati menadžeri, šefovi organizacijskih jedinica i stručno osoblje u javnoj upravi, rukovodioci u privatnim i javnim kompanijama, službenici za usklađenost (compliance officers), povjerenici za etiku, osobe odgovorne za provođenje internih istraga nepravilnosti, nadležni za oblast ljudskih resursa uključujući i pravnike, kao i osoblje nadležno za implementaciju programa etike i usklađenosti u organizaciji. Također, svi koji žele izgraditi ovakav sistem ili unaprijediti svoje znanje o navedenom načinu poslovanja pronaći će korisna znanja, iskustva, ideje i motivaciju na ovom seminaru.
- 10.00 – 11.15
Sesija I – Interna istraga nepravilnosti u organizaciji
Sesija I ima za cilj upoznati učesnike seminara sa jednim od modaliteta procesa djelovanja nadležne osobe nakon prijave nepravilnosti u organizaciji. Fokusirajući se na proces provođenja interne istrage, biće predstavljena metodologija prikupljanja činjenica, procjene dokaza, pribavljanja pravnog mišljenja, definisanja osnovanosti prijave, komunikacije sa prijaviteljima, svjedocima i predmetom istrage, kao i izrada izvještaja i korištenje rezultata provedene istrage. - 11.30 – 12.30
Sesija II – Interna istraga nepravilnosti u organizaciji
Funkcije organizacije u vezi sa jačanjem profesionalizma: istraga, inspekcija, pružanje pomoći, snimanje klime i obuka
Preduslovi za provođenje internih istraga nepravilnosti u organizaciji (zakonski, proceduralni, normativni, organizacijski)
Zašto provesti internu istragu angažovanjem službenika za usklađenost (compliance officer) u odnosu na druga sredstva rukovodioca organizacije (disciplinski postupak i sl.) - 13.30. – 14.30
Sesija III – Interna istraga nepravilnosti u organizaciji
Načini prijavljivanja nepravilnosti i prava uposlenika
Proces djelovanja nadležne osobe nakon prijema prijave nepravilnosti (prijem zahtjeva za djelovanje, preliminarna analiza, proslijeđivanje i obavještavanje prijavitelja, utvrđivanje činjenica, slanje konačne obavijesti o rezultatima, praćenje slučaja i zaključivanje predmeta)
Planiranje i dobijanje odobrenja (akcijski memorandum, direktiva, pisani plan) - 14.45 – 16.45
Sesija IV – Interna istraga nepravilnosti u organizaciji
Navod ili sporno pitanje; Istraga ili preliminarna istraga (razlike)
Status i prava lica u provođenju interne istrage: svjedok, predmet istrage, osumnjičeni
Prikupljanje činjenica; vođenje intervjua; nivo dokaza; analiza činjenica i prevaga dokaza
Sadržaj i metodologija izrade izvještaja o provedenoj istrazi (sinopsis, razmatranje navoda i spornih pitanja, preporuke)
Povjerljivost; zaštita prijavitelja nepravilnosti; treća lica; korektivne mjere; obavještavanje o rezultatima istrage - 16.45 – 17.00
Vaša pitanja i naši odgovori.
Enes Husejnović
Brigadni general Enes Husejnović radio je do 2018. godine u službi Ministarstva odbrane Bosne i Hercegovine. U period nakon toga, od strane NATO HQ Brisel je angažovan kao ekspert u NATO programa izgradnje integriteta i prevencije korupcije, što obuhvata i pitanja dobre vladavine, vođenja promjena, reformi i liderstva u ovoj oblasti. U tom svojstvu, kao predavač, panelista, moderator i trener, redovno sudjeluje na konferencijama, seminarima i obukama strategijskog i operativnog nivoa, u zemalja širom svijeta, za potrebe sektora odbrane i sigurnosti te civilnih struktura vlasti. Pored toga, bio je gost predavač iz oblasti diplomatije u master program na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, te predavač iz oblasti aerodinamike na Američkom univerzitetu u Bosni i Hercegovini. Takođe, predavao je na seminarima u Bosni Hercegovini posvećenim poslovnoj etici, izgradnji integriteta, prevenciji korupcije i liderstvu.
Posljednja dužnost generala (penz.) Husejnovića, prije penzionisanja, bila je Generalni inspektor Ministarstva odbrane Bosne i Hercegovine gdje je proveo pet godina. Djelokrug njegovih aktivnosti bio je osigurati da uposlenici Ministarstva odbrane i Oružanih snaga budu upoznati i postupaju u skladu s odredbama zakona koje se odnose na etičko ponašanje, profesionalizam i sukob interesa. Ured generala Husejnovića provodio je istrage neprofesionalnog ponašanja i pomagao osoblju u otklanjanju pojava negativnih po moral, efiksanost i ugled Oružanih snaga. Njegova je odgovornost takođe bila osigurati strateški i sistemski pristup pitanju izgradnje integriteta i prevencije korupcije u sektoru odbrane.
Prije navedene dužnosti, general (penz.) Husejnović bio je šef Vojnog dijela Misije Bosne i Hercegovine pri NATO u Briselu. Prije toga, obnašao je i dužnost Načelnika štaba u Centru za obuku za operacije podrške miru u Sarajevu. Od 2004. do 2007. godine general (penz.) Husejnović je bio na službi u Ministarstvu odbrane i bio je stručni savjetnik za institucionalnu saradnju sa vojno-diplomatskim korom u Bosni i Hercegovini. Prije tog razdoblja značajno je vrijeme proveo u zrakoplovstvu obavljajući različite dužnosti od instruktora pilota helikoptera u Zrakoplovnoj vojnoj akademiji do Načelnika štaba Zrakoplovne baze.
General (penz.) Husejnović je prvobitno diplomirao Zrakoplovnu vojnu akademiju (1985.g) kao pilot helikoptera. Kasnije je diplomirao Zrakoplovni komandno-štabni koledž (2000.g) i Ratni koledž Kopnene vojske u Sjedinjenim Američkim Državama (2005.g). General (penz.) Husejnović ima diplomu Magistra strateških studija iz Sjedinjenih Država (2005.g)
Cijena
Kotizacija za učešće na seminaru Interne istrage nepravilnosti u organizaciji iznosi 395,00 KM (+17% PDV). Cijena kotizacije za rane prijave do 14. jula iznosi 355,00 KM (+17% PDV).
U slučaju prijave 3 i više učesnika iz iste organizacije/kompanije, cijena po učesniku je 310,00 KM (+17% PDV).
U slučaju prijave 5 i više učesnika iz iste organizacije/kompanije, cijena po učesniku je 280,00 KM (+17% PDV).
Cijena uključuje:
- Učešće na seminaru
- Dokumentacija i nastavni materijali u printanoj formi
- Materijal za pisanje
- Potvrdu o učešću na seminaru
- Osvježenje na pauzama i zajednički ručak
Za dodatne mogućnosti, informacije i ponudu organizacije InHouse edukacije.
Kontroling u ljudskim potencijalima za mene predstavlja jedan sasvim novi izazov, obzirom da sam cijelu karijeru provela u računovodstvu, ja smatram da sam danas kroz praktički dio uspjela shvatiti dio kontrolinga.
Predavanje koje je održao Nenad Trajkovski zasnovano je na pojašnjenju agilnog pristupa upravljanju projektima, uz osvrt na osnovne razlike tradicionalnog tzv. waterfall modela i agilnog pristupa. Predavanje je bilo jasno i lako razumljivo, uz mnogo primjera iz svakodnevnih poslovnih situacija sa kojim je project manageri susreću, što je određene koncepte i pojmove uspjelo još više približiti polaznicima Project Management Akademije.