Opis:
Upravljanje troškovima (Cost Management) može se definisati kao postizanje menadžerskih ciljeva na temelju optimalnog angažovanja troškova. Upravljanje troškovima predstavlja poseban način upravljanja kompanijom i vođenjem poslovanja, gdje se najveća važnost u postizanju organizacijskih ciljeva poklanja optimizaciji troškova.
U praktičnom smislu, upravljanje troškovima podrazumijeva podvrgavanje troškova sistemu kontrole, odnosno predviđanje, planiranje, budžetiranje i kontrolu troškova, te analize koje pokazuju ponašanje troškova ovisno o promjeni okolnosti i uzroke odstupanja od predviđenih troškova s ciljem njihovog zadržavanja u prihvatljivim granicama.
Efikasno upravljanje troškovima omogućava menadžerima izbor između mogućih alternativa, a koje omogućavaju promjene smjera aktivnosti radi postizanja optimalnih ekonomskih rezultata i smanjenja rizika poslovanja, sa akcentom na finansijske rizike.
U proaktivnom upravljanju troškovima nije riječ o brzim i kratkoročnim poboljšanjima, već o dugoročnom poboljšanju troškovnih pozicija, odnosno dugoročnim prednostima u usporedbi s konkurencijom. Proaktivno upravljanje je ključno za ocjenu isplativosti poslovanja, procjenjivanje i praćenje troškova, te odlučivanje o korektivnim mjerama.
Ulaganjem (investicijom) se može označiti bilo kakvo ulaganje, primarno novčanih sredstava, radi stjecanja određenih ekonomskih koristi, odnosno profita. Pri tome se može ulagati u finansijske oblike imovine i s njima izjednačene investicije ili u realne oblike imovine koji omogućavaju ostvarivanje ekonomskih koristi odnosno profita kroz određene produktivne poslovne aktivnosti.
Cilj seminara:
Cilj ove edukacije je optimizacija rukovođenja, sa akcentom na upravljanje troškovima, te kvaliteta procjene i praćenja isplativosti ulaganja. Konačni cilj je postizanje što veće efikasnosti i izvrsnosti u poslovanju, odnosno maksimizacija rezultata poslovanja i smanjenje rizika.
Cilj radionice je kroz više praktičnih primjera i vježbi upoznati učesnike sa:
- Pojmom i vrstama troškova,
- Upravljanje troškovima - modeli i alati,
- Donošenje odluka o troškovima,
- Obračun i procjena troškova (apsorpcijski i marginalni pristup),
- Praćenje i izvještavanje o troškovima,
- Vođenje i organizacija kapitalnih troškova,
- Kontribucijska marža i tačka pokrića u praksi,
- Alternativno troškovno odlučivanje,
- Stjecanje novih znanja sa akcentom na kvantitativne metode procjene isplativosti ulaganja,
- Od investicionog plana do odobravanja sredstava,
- Trošak finansiranja,
- Upoznavanje sa pokazateljima učinaka poslovanja, identifikacijom ključnih rizika vezanih za troškove,
- Razvijanje upravljačkog i menadžerskog računovodstva,
- Procesi optimizacije troškova u kompaniji.
Seminar je namijenjen:
Vlasnici, menadžeri, rukovodioci, tim lideri, projektne jedinice, projekt menadžeri, zaposlenici iz sektora/službi za finansije i računovodstvo, interni i eksteri revizori, odjeli upravljanja rizicima i kontrolom kvaliteta, javni i privatni sektor i svi oni koji žele da budu efikasniji i efektivniji na svom radnom mjestu u cilju što boljeg donošenja poslovnih odluka i povećanja efikasnosti i efektivnosti poslovanja.
- 10.00 – 11.15
Vrste troškova, modeli i alati - 11.30 – 12.30
Upravljanje troškovima, procjena, obračun i praćanje troškova
- 13.30. – 14.30
Metode (pr)ocjene troškova (operativni troškovi i kapitalna ulaganja, poslovni vs ukupni troškovi) - 14.45 – 15.45
Praktični primjeri izračuna različitih vrsta troškova i analiza (apsorpcioni i marginalni pristup, tačka pokrića, kontribucijska marža …) - 15.45 – 16.00
Pitanja prije nego što zvoni za kraj časa
dr.sc. Mirna Pajević Rožajac, ovlašteni eksterni i interni revizor
Rođena je u Sarajevu, gdje završava osnovnu i srednju školu, nakon čega upisuje Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu, te diplomira 2009. godine u oblasti finansijskog menadžmenta i magistrira na istom fakultetu 2011. godine u oblasti makrofinansijskog menadžmenta. Nakon toga upisuje doktorski studij na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu kreiran u okviru Tempus projekta u suradnji s Faculty of Economics and Business, University of Vienna i Faculty of Economics, University of Ljubljana, smjer Menadžment / Business koji s uspjehom završava odbranom doktorske teze 2016. godine u oblasti finansijskog menadžmenta. Nosilac je mnogih priznanja i nagrada, od kojih se ističe da je dva puta bila nosilac „Summa cum laude“ (diplomski i postdiplomski studij završen sa najvećim priznanjem).
Svoju profesionalnu karijeru započinje u konsultantskoj kući na poslovima praćenja propisa, predavanja i poslovnog konsaltinga, koji regulišu oblasti računovodstva, revizije, finansija, poreza, kontrolinga i radnih odnosa i sl. Nakon toga nastavlja sa radom u telekom sektoru na poslovima finansijskog kontrolinga i troškovnog računovodstva i nastavlja se razvijati u dijelu projekt menadžmenta i graditi karijaru većinom kao finansijski konsultant.
Tokom svoje poslovne karijere završila je niz stručnih i specijalističkih seminara i treninga, te postala ovlašteni eksterni i interni revizor za oblast privredu, finansijske institucije, informacione tehnologije i budžet, certificirani računovođa, sudski vještak, ekspert iz oblasti nekretnina i upravljanja imovinom i konsultant sa višegodišnjim radnim i predavačkim iskustvom.
Cijena
Kotizacija za učešće na seminaru Upravljanje troškovima (Cost Management) iznosi 395,00 KM (+17% PDV). Cijena kotizacije za rane prijave do 01. novembra iznosi 355,00 KM (+17% PDV).
U slučaju prijave 3 i više učesnika iz iste organizacije/kompanije, cijena po učesniku je 310,00 KM (+17% PDV).
U slučaju prijave 5 i više učesnika iz iste organizacije/kompanije, cijena po učesniku je 280,00 KM (+17% PDV).
Cijena uključuje:
- Učešće na seminaru
- Dokumentaciju i nastavni materijali u printanoj formi
- Materijal za pisanje
- Potvrdu o učešću na seminaru
- Osvježenje na pauzama i zajednički ručak
Za dodatne mogućnosti, informacije i ponudu organizacije InHouse edukacije.
Kontroling u ljudskim potencijalima za mene predstavlja jedan sasvim novi izazov, obzirom da sam cijelu karijeru provela u računovodstvu, ja smatram da sam danas kroz praktički dio uspjela shvatiti dio kontrolinga.
Predavanje koje je održao Nenad Trajkovski zasnovano je na pojašnjenju agilnog pristupa upravljanju projektima, uz osvrt na osnovne razlike tradicionalnog tzv. waterfall modela i agilnog pristupa. Predavanje je bilo jasno i lako razumljivo, uz mnogo primjera iz svakodnevnih poslovnih situacija sa kojim je project manageri susreću, što je određene koncepte i pojmove uspjelo još više približiti polaznicima Project Management Akademije.